Sunday, 15 June 2014

Kerana Terpaksa Aku Relakan


Akhirnya dapat gak baca buku ni. Walaupun dah 7 episod keluar kat tv.
 hump.... harap tak terlambatlah kan?!
Kerana terpaksa aku relakan juga baca buku yang setebal 772 muka surat ni.

Persoalan yang sentiasa timbul bila sesebuah novel diadaptasikan menjadi drama atau filem, mana lagi best; baca buku dia ke tengok tv lagi best?

Alah benda ni biasalah....kalau tanya orang yang suka membaca ni mesti dieorang akan cakap baca lebih feel lah, dapat tahu apa sebenarnya yang tersirat dalam hati karakter dalam buku tersebutlah. Tapikan bagi aku, aku lebih suka tengok yang tv punya dari buku (untuk cerita nilah)...yelah walaupun dalam buku memang tak boleh dinafikan lebih feel tapi dapat tengok muka si Amar aka Abang Zen ni bagi aku lebih feel wuahahaha 

Bagi aku Amar nampak muda dan kurang sesuai dengan Izreen dalam cerita ni...bagi akulah jangan emo yae hehehe 
Tapi aku sokong 100% bila watak Indah diubah sedikit berbeza dari novel. Izreen belakon best.
Juga sangat gembira bila watak-watak lain turut diperkembangkan lagi.

Jadi tontonlah cerita ni yae, tak pun pergilah beli bukunya.
Terlepas?! Tonton saja di tonton gitew.


wish true love be mine forever yours
hope loving you sweet heart forget me not
                                                -abang zen

No comments:

Post a Comment